Булінг у дитячому середовищі

19 січня 2019 року набув чинності Закон України від 18.12.2019 року№ 2657-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)».

Так, Закон України «Про освіту» доповнено пунктом, яким передбачено, щобулінг (цькування)цедіяння (дії або бездіяльність)учасників освітнього процесу, які полягають упсихологічному,фізичному,економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій,що вчиняютьсястосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого.

Типовими ознаками булінгу (цькування) є:

  • систематичність (повторюваність) діяння;
  • наявність сторін – кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі (за наявності);
  • дії або бездіяльність кривдника, наслідком яких є заподіяння психічної та/або фізичної шкоди, приниження, страх, тривога, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника, та/або спричинення соціальної ізоляції потерпілого.

Тому найголовнішеі найпріоритетнішеунашомузакладідошкільноїосвіти– цебезпечнесередовище, вільневід насильства та булінгу (цькування).

З метою створення безпечного освітнього середовища в нашому закладі запроваджений комплексний підхід у сфері запобігання та протидії проявам булінгу (цькування)

Зокрема:

  • Створення безпечного освітнього середовища в ДНЗ вільного від насильства та булінгу (цькування) – постійно
  • Контроль стану попередження булінгу – постійно
  • Проведення профілактичної роботи щодо запобіганню булінгу в ДНЗ: – систематично
  • Групова консультація для педагогів «Види та форми булінгу». А також «На скільки серйозною є проблема булінгу в дошкільному закладі»
  • Інтерактивне заняття для педагогів з елементами тренінгу «Булінг : сутність та ключові ознаки»
  • Виступ на батьківських зборах «Чому діти стають жертвами булінгу»
  • Бесіда з батьками за круглим столом «Роль сім’ї у вихованні дошкільника». (Контроль батьків за перебуванням дітей в соціальних мережах, перегляду мультиків з ознаками булінгу )Постійно забезпечується соціально-психологічний супровід (патронаж) дітей. А також систематично розповсюджується інформація щодо профілактики булінгу : пам’ятки, листівки , інформація на стенді практичного психологаПерегляд мультфільмів на тему «Стоп, булінг!» які навчають цінувати кожного : «Жив собі чорний кіт», «Про пташок», «Вірте у любов, вірте у Різдво», «Гидке каченя» та інші Скажи булінгу «Ні!»: 5 мультфільмів, які навчають цінувати кожногоМультфільм про те, як живеться чорному коту. Через людські забобони з ним ніхто не спілкується, тому він опинився у повній ізоляції. Всьому причина – чорний колір його шерсті. Що відчуває кошеня, наскільки йому сумно і самотньо? Про це ніхто навіть не замислюється. Щоб не мати клопіт, усі його намагаються обійти десятою дорогою. Однак варто котові забруднитися у білу фарбу – ставлення до нього вмить змінюється.2.Мультфільм «Про пташок»Історія про зграю горобчиків, які спілкуються між собою, сидячи на дротах. До них прилетіла доброзичлива чуднувата пташка, зовсім не схожа на них, тому горобці не прийняли її до гурту, хоча вона цього хотіла. Щоб позбутися настирної гості, спільнота горобців спочатку її ігнорує. Потім закльовує, намагаючися зігнати зі спільного дроту, не розуміючи, які саме наслідки це може мати для них самих.Це історія про їжачка на ім’я Генріх, який уперше прийшов до нового класу. Він би з радістю подружився з однолітками, однак спілкуватися і гратися йому заважають колючки, через які він і сам страждає. Минає час, і напередодні Різдва Генріх помічає, що однолітки шепочуться і сміються за його спиною. Коли засмучений їжачок виходить на шкільне подвір’я, його чекає несподіванка – подарунок від однокласників, завдяки якому вони зможуть дружити і гратися!Це історія про курку, яка мріяла про діточок, і одного разу вона знесла 7 яєць, з яких вилупилося 6 курчаток і один… маленький екскаваторчик. На відміну від чорного кота, не зважаючи на те, що екскаваторчик був не такий, як курчата, батьки його любили і ставились так само, як і до інших.«Гидке каченя» – всесвітньо відома казка письменника Ганса Крістіана Андерсена. Вперше вона була опублікована у 1843 році. Це історія про маленьке лебеденя, яке з незрозумілих причин потрапило до родини качок. Тільки-но вилупившись із яйця, воно отримало прізвисько Гидке каченя за свою непоказну зовнішність, відмінну від «родичів». Пам’ятка для батьківШановні тата і мами! У житті людина зустрічається не тільки з добром, але й зі злом, набуває не тільки позитивного, але й негативного досвіду. Добро лікує серце, зло ранить тіло і душу, залишаючи рубці та шрами на все життя. Запам’ятайте ці прості правила.Діти вчаться тому, чому їх вчать :
    • Якщо діти живуть з критикою, вони вчаться осуджувати.
    • Якщо діти живуть з ворожістю, вони вчаться битися.
    • Якщо діти живуть зі страхом, вони вчаться боятися.
    • Якщо діти живуть у жалості, вони вчаться жаліти себе.
    • Якщо діти живуть з насміхом, вони вчаться бути боязкими.
    • Якщо діти живуть із заздрістю, вони вчаться зневірі.
    • Якщо діти живуть із соромом, вони вчаться почуватися винними.
    • Якщо діти живуть із заохоченням, вони вчаться терпінню.
    • Якщо діти живуть із похвалою, вони вчаться вдячності.
    • Якщо діти живуть зі схваленням, вони вчаться любити себе.
    • Якщо діти живуть у розумінні, вони вчаться цілеспрямованості.
    • Якщо дітей вчать ділитися, вони вчаться бути щедрими.
    • Якщо діти живуть у чесності, вони вчаться бути правдивими.
    • Якщо діти живуть у справедливості, вони вчаться бути справедливими.
    • Якщо діти живуть у добрі та ввічливості, вони вчаться поважати.
    • Якщо діти живуть у безпеці, вони вчаться вірити в себе й довіряти тим, хто поруч з ними.
    • Якщо діти живуть у дружелюбності, вони вчаться розуміти, що світ – прекрасний
    1. «Жив собі чорний кіт»
    1. «Вірте у любов, вірте у Різдво»
    1. «Курка, яка несла всяку всячину»
    1. «Гидке каченя»
Кiлькiсть переглядiв: 334